صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

انواع دلایل ایجاد ارور E4 لباسشویی دوو + بهترین روش رفع ارور E4

ارور E4 لباسشویی دوو

ارور E4 لباسشویی دوو یکی از رایج ترین ارور ها در این دستگاه محسوب می شود که در صورت مشاهده آن بایستی قطعات و همچنین بخش های مختلفی از دستگاه را بررسی کنید. در واقع ایجاد این ارور لباسشویی دوو، دلایل بسیاری را شامل می شود که در این مقاله هر یک از این دلایل را به همراه نحوه رفع مشکل دستگاه معرفی خواهیم کرد، بنابراین در صورتی که در منزل خود از ماشین لباسشویی دوو استفاده می‌ کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر : تعمیر لباسشویی مشهد

ارور E4 لباسشویی دوو چیست؟

 

ارور E4 لباسشویی دوو چیست؟

 

کد های خطا که اصطلاحا به آن ها ارور نیز گفته می شود عباراتی متشکل از حروف انگلیسی به همراه اعداد هستند که در صفحه نمایش دستگاه ایجاد می شوند و هر یک از آن ها بر اساس دلایل مختلف و همچنین مشکلات مشخصی در دستگاه ایجاد می شوند. در واقع اگر قادر به شناسایی این ارور ها باشید، می توانید در کوتاه ترین زمان دستگاه خود را عیب یابی کنید و همچنین از ایجاد مشکلات جدی برای ماشین لباسشویی خود پیشگیری کنید که در نتیجه نیازمند تعمیر لباسشویی دوو مشهد نخواهید شد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین روش های شناسایی و همچنین رفع ارور E4 لباسشویی دوو آشنا شوید.

بررسی دلایل ایجاد ارور E4 لباسشویی دوو

همانطور که پیش تر ذکر کرده ایم، در این بخش به معرفی انواع دلایل ایجاد ارور E4 به همراه نحوه رفع هر یک از انواع دلایل ایجاد این ارور می پردازیم تا قادر به استفاده بهینه و مناسب از ماشین لباسشویی دوو خود باشید. شایان ذکر است که شناسایی دلایل ایجاد ارور های ماشین لباسشویی، در افزایش عمر دستگاه و همچنین پیشگیری از بروز مشکلات جدی تر و بیشتر تاثیر گذار خواهد بود.

بروز مشکل در شلنگ تخلیه

 

بروز مشکل در شلنگ تخلیه

 

یکی از مهم ترین قطعات موجود در ماشین لباسشویی، شلنگ تخلیه است که بروز مشکل در این قطعه می تواند ارور های بسیاری را ایجاد کند، یکی از این ارور ها ارور E4 لباسشویی دوو است که در این صورت بایستی سریعا به بررسی شلنگ تخلیه بپردازید.

شلنگ تخلیه واقع در پشت ماشین لباسشویی است و وظیفه آن انتقال آب پمپاژ شده که از سوی پمپ تخلیه وارد لوله شده به فاضلاب است. مشکلاتی همچون پارگی و انسداد شلنگ منجر به عدم تخلیه آب لباسشویی به طور صحیح خواهد شد که در این صورت آب از مسیر دیگری خارج می شود که در نهایت منجر به نشتی آب در ماشین لباسشویی خواهد شد.

انسداد شلنگ تخلیه به دلیل گیر کردن اشیای خارجی و همچنین پرز ها و چربی های موجود در فضای داخلی ماشین لباسشویی است و بدین دلیل در برخی از موارد می توانید با نظافت این قطعه، مشکل آن را بر طرف کنید، اما در مواردی شلنگ تخلیه به طور صحیح نصب نمی شود و بدین دلیل تا می خورد که در این صورت بایستی شلنگ تخلیه را در صورت پارگی یا آسیب، تعویض کنید و هرگز اقدام به تعمیر شلنگ تخلیه نکنید.

ایراد در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

 

ایراد در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

 

یکی از رایج ترین دلایل ایجاد ارور E4 لباسشویی دوو، بروز مشکل در پمپ تخلیه دستگاه است. پمپ تخلیه موظف است تا آب موجود در درام ماشین لباسشویی را به سمت فاضلاب هدایت کند و بدین دلیل بروز هر گونه مشکل در این قطعه منجر به عدم فرآیند صحیح تخلیه آب در ماشین لباسشویی خواهد شد که در این صورت، آب در دستگاه باقی می ماند و در نهایت با نشتی ماشین لباسشویی مواجه خواهید شد، بنابراین در صورت مشاهده ارور E4 لباسشویی دوو بایستی در مرحله اول نسبت به بررسی پمپ تخلیه دستگاه اقدام کنید.

یکی از انواع علت های خرابی پمپ تخلیه، انسداد این قطعه است که در صورت گیر کردن اشیایی خارجی یا پرز های لباس ایجاد می شود که بدین دلیل پس از نظافت آن، دستگاه شما نظافت اولیه خود را بدست خواهد آورد.

یکی از روش های مناسب برای تشخیص ایجاد ارور E4 به دلیل بروز مشکل در پمپ تخلیه، گوش دادن به صدای دستگاه حین تخلیه آب است، در واقع اگر همزمان با تخلیه آب صدای خروج آب از دستگاه را نمی شنوید، احتمال شکستگی پمپ تخلیه وجود دارد.

برای رفع مشکل ایجاد در پمپ تخلیه دستگاه بایستی در ابتدا ماشین لباسشویی را کاملا خاموش کنید و همچنین سیم برق دستگاه را از پریز جدا کنید و سپس نسبت به باز کردن پنل لباسشوی اقدام کنید و سپس پمپ تخلیه را باز کنید.

بروز مشکل در شیر ورودی

یکی از رایج ترین دلایل ایجاد ارور E4 لباسشویی دوو بروز مشکل در شیر ورودی دستگاه است. در واقع اگر برنامه شست و شو را در ماشین لباسشویی دوو تنظیم کرده اید و فورا با خروج آب و نشتی روی زمین مواجه خواهید شد، احتمال بروز مشکل در شیر آب ورودی دستگاه شما بسیار بالا است.

یکی از دلایل بروز مشکل در این قطعه، تجمع رسوبات و همچنین جرم در شیر آب است، البته شکستگی شیر یکی از دلایل رایج نشتی آب محسوب می شود.

در صورتی که شیر آب ورودی دستگاه را بررسی کرده‌اید و با مواردی همچون شکستگی و آسیب به این قطعه مواجه شدید، نسبت به تعویض شیر آب اقدام کنید.

شکستگی محفظه پودر

 

شکستگی محفظه پودر

 

در صورتی که محفظه پودر و مایع ماشین لباسشویی شکسته باشد یا دارای ترک خوردگی باشد، با این ارور در پنل لباسشویی مواجه خواهید شد، چرا که در این صورت آب از شکستگی مخزن رد می‌شود و در نتیجه با پودر ماشین لباسشویی ترکیب نخواهد شد و بدین دلیل با نشتی آب ماشین لباسشویی مواجه خواهید شد. برای رفع ارور E4 لباسشویی دوو بایستی مخزن دستگاه را تعویض کنید.

ایجاد ترک در درب شیشه ای

یکی از دلایل ایجاد ارور E4 لباسشویی دوو، شکستگی یا ترک درب ماشین لباسشویی بر اثر ضرب خوردگی این بخش است که در این صورت احتمال مواجه شدن با نشتی آب موجود در دیگ بسیار بالا است. تنها روش رفع این ارور، تعویض درب دستگاه یا استفاده از چسب های مخصوص برای رفع مشکل درب ماشین لباسشویی است.

بروز مشکل در لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

یکی از قطعاتی که برخلاف تصور عموم از اهمیت بسیاری در عملکرد ماشین لباسشویی به خصوص ماشین های لباسشویی تولید شده در چند دهه اخیر برخوردار است، لاستیک دور درب ماشین لباسشویی می باشد. در صورتی که لاستیک دور درب ماشین لباسشویی شما دارای فرسودگی یا پارگی باشد آب از درز های درب عبور می کند و شما با نشتی ماشین لباسشویی مواجه خواهید شد.

در صورت طول عمر طولانی دستگاه نیز احتمال فرسودگی لاستیک دور درب وجود دارد که در این صورت بایستی نسبت به تعویض لاستیک درب اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *