صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

عیب یابی لباسشویی الجی در کمتر از 30 دقیقه

عیب یابی لباسشویی الجی

برند الجی یکی از بهترین تولید کنندگان انواع لوازم برقی خانگی و همچنین دستگاه های هوشمند در دنیا به شمار می رود که قادر به طراحی و تولید دستگاه های بسیاری همراه با قابلیت های بسیار پیشرفته است، بنابراین امروزه برند الجی یکی از محبوب ترین برند های تولید کننده انواع کالاهای پیشرفته در دنیا محسوب می شود و از فروش بسیار بالایی برخوردار است. اما دستگاه های تولید شده توسط این برند همچون تمامی دستگاه های دیگر ممکن است در عملکرد خود با مشکلاتی مواجه شوند که در نتیجه نیاز به تعمیر و عیب یابی لباسشویی الجی داشته باشید. یکی از پر طرفدار ترین دستگاه های تولید شده توسط برند الجی، ماشین لباسشویی است بنابراین قصد داریم تا در این مقاله شما را با تمامی روش های عیب یابی لباسشویی الجی آشنا کنیم.

در واقع کسب آگاهی درباره عیب یابی و تعمیر لباسشویی الجی مشهد در استفاده بهتر از این دستگاه و همچنین افزایش طول عمر آن از تاثیر بسیاری برخوردار است.

لذا در صورتی که از ماشین لباسشویی الجی استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل با تمامی روش های عیب یابی لباسشویی الجی آشنا شوید.

عیب یابی لباسشویی الجی در وزن های متفاوت

 

عیب یابی لباسشویی الجی

 

در واقع کسب آگاهی درباره نحوه عیب یابی لباسشویی الجی می تواند در استفاده بهتر و همچنین پیشگیری از تعمیر لباسشویی تاثیر بسیاری داشته باشد، بنابراین در صورتی که از ماشین لباسشویی الجی استفاده می کنید بهتر است با انواع روش های عیب یابی لباسشویی الجی آشنا شوید.

توجه داشته باشید که برخی از مشکلات بایستی توسط فردی با مهارت و همچنین متخصص انجام شوند و بنابراین در صورتی که از تخصص کامل در زمینه تعمیر لباسشویی الجی مشهد برخوردار نیستید نباید به رفع مشکلات ماشین لباسشویی بپردازید و بهتر است از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

لازم به ذکر است که در ادامه رایج ترین مشکلاتی که در استفاده از ماشین لباسشویی الجی ممکن است با آن ها مواجه شوید را به شما معرفی خواهیم کرد و سپس نحوه عیب یابی ماشین لباسشویی الجی را در صورت مواجه شدن با این مشکلات آموزش خواهیم داد.

مطالعه بیشت : آموزش ارور ماشین لباسشویی ال جی

روشن نشدن ماشین لباسشویی الجی

 

روشن نشدن ماشین لباسشویی الجی

 

یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی که ممکن است در استفاده از هر ماشین لباسشویی با آن مواجه شوید، روشن نشدن ماشین لباسشویی است که در واقع اولین بخشی که بایستی برای رفع این مشکل به بررسی آن بپردازید، منبع تغذیه دستگاه است بنابراین در قدم اول از جریان برق در دستگاه اطمینان حاصل کنید. در ادامه نحوه عیب یابی لباسشویی الجی را در صورت روشن نشدن دستگاه به شما معرفی خواهیم کرد.

  • بررسی سیم برق ماشین لباسشویی

در ابتدا سیم برق دستگاه را بررسی کنید و از جریان برق در دستگاه اطمینان حاصل کنید.

  • بررسی فیوز برق

در صورتی که در سیم برق دستگاه مشکلی را مشاهده نکرده اید بایستی به بررسی فیوز برق منزل بپردازید تا از عدم مشکل در این بخش اطمینان حاصل کنید.

  • بررسی درب ماشین لباسشویی

یکی از بهترین مزایای ماشین لباسشویی های تولید شده توسط برند الجی در چند سال گذشته، روشن نشدن ماشین لباسشویی در صورت باز بودن درب دستگاه است و بنابراین ممکن است روشن نشدن دستگاه به دلیل باز بودن درب دستگاه باشد.

لازم به ذکر است که اگر قفل درب ماشین لباسشویی شما با مشکل مواجه شده باشد، درب ماشین لباسشویی بسته نمی شود و در این صورت بایستی به بررسی قفل درب دستگاه برای عیب یابی لباسشویی الجی بپردازید. توجه داشته باشید که مواردی همچون پارگی، فرسودگی و … در لاستیک دور درب ماشین لباسشویی، وجود اشیای خارجی بین لاستیک دور درب و …می توانند دلایل مبنی بر بسته نشدن درب دستگاه باشند.

  • کنترل پنل

در صورتی که در صفحه نمایش ماشین لباسشویی ارور مشاهده می کنید، بایستی دستگاه  راریست کنید. برای ریست کردن دستگاه بایستی در قدم اول به جدا سازی روکش پنل دستگاه بپردازید و سپس دکمه ریست را بزنید.

نچرخیدن درام ماشین لباسشویی

 

نچرخیدن درام ماشین لباسشویی

 

درام یا دیگ ماشین لباسشویی در مواردی ممکن است قادر به چرخش نباشد یا چرخش آن بسیار کند باشد که در این صورت امکان شست و شوی لباس ها وجود ندارد. عدم چرخش درام دلایل مختلفی را شامل می شود که در ادامه چند مورد از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • بروز مشکل در سوئیچ درب

در واقع اگر درام نمی چرخد یا به طور صحیح نمی چرخد بایستی به بررسی سوئیچ درب بپردازید تا اولین مرحله برای عیب یابی لباسشویی الجی را به اتمام برسانید. برای بررسی این بخش بایستی در ابتدا از جریان برق به میزان لازم در دستگاه اطمینان حاصل کنید و سپس پیچ های درب جلویی دستگاه را باز کنید و درب را جدا کنید.

در مرحله بعد با استفاده از مولتی متر تمامی سوئیچ های درب را بررسی کنید و در صورتی که تداوم مناسب را در آن ها نیافتید بایستی به تعویض قطعات آن بپردازید.

  • شل شدن تسمه

شل شدن یا پاره شدن تسمه یکی از انواع دلایل نچرخیدن درام هستند ک بایستی در صورت آسیب دیدن تسمه به تعویض این قطعه بپردازید، تا چرخش درام به طور صحیح انجام شود. لازم به ذکر است که اگر تسمه شل شده باشد می توانید تسمه ها را سفت کنید.

  • بروز مشکل در قفل درب

یکی از انواع دلایل نچرخیدن درام دستگاه می تواند به دلیل خراب شدن قفل درب دستگاه باشد. در واقع اگر قفل درب با مشکل مواجه باشد اروری را در صفحه نمایش موجود در پنل ماشین لباسشویی مشاهده خواهید کرد. در صورتی که امکان تعمیر قفل درب وجود ندارد بایستی به تعویض این قطعه بپردازید.

  • عدم تراز بودن لباسشویی

در واقع برای عیب یابی عدم چرخش درام در ماشین لباسشویی بایستی به تراز بودن ماشین لباسشویی توجه داشته باشید، چرا که عدم تراز بودن ماشین لباسشویی منجر به بروز مشکلات بسیاری خواهد شد. برای تراز کردن ماشین لباسشویی بایستی ارتفاع پایه ها به طور صحیح تنظیم شوند و همچنین تمامی پایه ها صاف و محکم باشند.

  • بروز مشکل در برد کنترل

برد کنترل یکی از حساس ترین بخش های ماشین لباسشویی به شمار می رود که در صورتی که ماشین لباسشویی شما با مشکل عدم چرخش درام مواجه شده باشد بایستی این بخش برا مورد بررسی قرار دهید و در صورت مواجه شدن با مشکل به عیب یابی لباسشویی الجی بپردازید.

در واقع بروز مشکل در این بخش از علائم بسیاری برخوردار است که یکی از آن ها عدم چرخش درام در ماشین لباسشویی است.

تمیز نشدن لباس ها بعد از شست و شو

 

تمیز نشدن لباس ها بعد از شست و شو

 

یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی که در صورت بروز آن ها بایستی در کوتاه ترین زمان به عیب یابی لباسشویی الجی بپردازید، تمیز نشدن لباس ها پس از شست و شو است. بروز این مشکل در ماشین لباسشویی از دلایل بسیاری برخوردار است که در ادامه چند مورد از این دلایل را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • استفاده از مواد شوینده به میزان نامناسب

در واقع استفاده از بهترین مایع لباسشویی در صورتی که خیلی بیشتر از میزان لازم یا خیلی کمتر از آن باشد، منجر به تمیز نشدن لباس ها میشود، بنابراین بایستی از مواد شوینده به میزان لازم استفاده کنید.

پیش از استفاده از مواد شوینده ابتدا نحوه استفاده از آن را مطالعه کنید تا با توجه به مقدار ذکر شده، مایع را به محفظه مربوطه در ماشین لباسشویی اضافه کنید.

  • عدم استفاده از مواد شوینده HE

مواد شوینده ای که دارای تاییدیه HE هستند، کف اضافی تولید نمی کنند و بدین دلیل لباس ها به طور کامل شسته می شوند. لازم به ذکر است که استفاده از این محصول در افزایش راندمان ماشین لباسشویی نیز تاثیر گذار است.

  • افزودن شوینده به مکان اشتباه

اضافه کردن مواد شوینده به مکان نامناسب یکی از رایج ترین دلایل شسته نشدن لباس ها پس از بررسی و عیب یابی لباسشویی الجی به دلیل تمیز شسته نشدن لباس ها است. در واقع شوینده ها، نرم کننده ها و … بایستی در مخزن های اصلی خود ریخته شوند تا منجر به ایجاد اختلال در روند شست و شو نشوند.

شنیدن صدا های عجیب

 

شنیدن صدا های عجیب

 

یکی از انواع مشکلاتی که در استفاده از ماشین لباسشویی ممکن است با آن مواجه شوید، شنیدن صدا های بسیار شدید از آن است که در این صورت بایستی در اولین فرصت به عیب یابی لباسشویی الجی بپردازید.

در ادامه نحوه عیب یابی ماشین لباسشویی الجی را در صورت شنیدن صداها نابهنجار به شما معرفی خواهیم کرد.

  • بررسی درام

پیش از شروع شست و شو، درام را بررسی کنید چرا که ممکن است اشیای خارجی همچون سکه، گیره مو و …. در درام باعث تولید صدای نابهنجار شده باشند، بنابراین از گیر نکردن اشیایی خارجی در درام اطمینان حاصل کنید.

  • پمپ تخلیه

در واقع موتور ماشین لباسشویی هنگام فعالیت صدا تولید می کند اما در صورتی که این صداها شدید باشند و از بخش پمپ ماشین لباسشویی این صداها را بشنوید بایستی با تکنسین تعمیر لباسشویی مشهد تماس بگیرید.

برای بررسی پمپ تخلیه بایستی در ابتدا به بررسی پمپ بپردازید، تا هیچ گونه اشیایی خارجی در آن یا فیلتر آن گیر نکرده باشد.

  • نصب اشتباه ماشین لباسشویی

در واقع یکی از انواع علت های تولید صدا های نابهنجار، نصب ماشین لباسشویی به صورت اشتباه است، چرا که در غیر این صورت ماشین لباسشویی در عملکرد خود با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

عدم تخلیه کردن آب

 

عدم تخلیه کردن آب

 

یکی از مهم ترین فرآیند ها در عملکرد ماشین لباسشویی، تخلیه کردن آب آلوده پس از اتمام شست و شوی لباس ها است که اگر این روند به طور کامل انجام نشود، ماشین لباسشویی با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد، بنابراین در ادامه نحوه عیب یابی لباسشویی الجی در صورت تخلیه نکردن آب لباسشویی پس از اتمام روند شست و شو را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • پمپ تخلیه را بررسی کنید

انسداد در پمپ تخلیه یکی از رایج ترین دلایل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی است. توجه داشته باشید که انسداد پمپ تخلیه منجر به عدم خارج شدن آب و در نتیجه نشتی آب خواهد شد. لازم به ذکر است که اگر در پمپ تخلیه هیچ گونه گرفتگی را مشاهده نکرده اید، بهتر است از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید، چرا که در برخی از موارد مشاهده می شود که عدم تخلیه آب به دلیل بروز مشکل در قطعات پمپ تخلیه است.

  • فیلتر های را تمیز کنید

برای عیب یابی لباسشویی الجی در صورت عدم تخلیه نکردن آب در ماشین لباسشویی بایستی به نظافت فیلتر ها بپردازید، چرا که در مواردی مشاهده می شود که گرفتگی و همچنین آلودگی فیلتر های ماشین لباسشویی، منجر به عدم تخلیه آب پس از اتمام شست و شو می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *